Otthon is, távol is, kívül is, belül is: természetes, egészséges környezet

A'la Nature

A'la Nature

Semmiből valamit

újrahasznosítani jó

2015. november 04. - A la Nature

Akik szeretnek kreatívkodni tudják, hogy mennyi, de mennyi fantasztikusan kidolgozott technika létezik, amivel szép tárgyakat lehet előállítani, valami régit felújítani, ajándékot készíteni. Azt is tudják, hogy a kellékek beszerzése drága mulatság, ha igényesen szeretnének valamit létrehozni. Ebben is sok örömöt lehet találni, a megvásárolt módszer ugyan általános, bárki elérheti, de a tárgy mégis egyedi lesz. Ám van ennél sokkal felemelőbb módja az alkotásnak: ha egy kidobásra szánt holmi születik újjá a kezünk alatt! Számtalan lim-lom hever körülöttünk arra várva, hogy felfedezzük a bennük rejlő lehetőséget, új tárggyá varázsoljuk, ha van rá egy kis időnk és kedvünk. A hulladék megmentésével óvjuk a környezetet, az újrahasznosítás minimális anyagi ráfordítást igényel, az alkotásunk mégis lehet igényes, stílusos, eredeti és nagyon egyedi. Mutatok párat a tárolóként újjáéledt saját műveimből, melyekre az ötletet és inspirációt az öko-körösöktől kaptam (köszi csajok!). Mindenféle fejlesztési ötletek keringenek a gondolataimban, mi mindenre tudnám még használni ezeket a módszereket, mert ha az ember egyszer erre rákap, nincs megállás... :)

reklamujsag_papirkosar_alanature.jpg

Életemben nem fontam előtte kosarat, de ki hitte volna, hogy ez nem is olyan bonyolult, ráadásul a postaládánkat eltömő tömérdek reklámújság kiváló alapanyag hozzá?! Egészen strapabíró, jól festhető, lakkozható. Én meghagytam a maga kedves színkavalkádjában. Csip-csup csecsebecsék: hajcsatok, hajgumik, csipeszek otthona lett.

Papírfonáshoz ötletek: klikk ide.

polofonal_kosar_alanature.jpg

Ezt a fürdőszobai kosárkát már láthattátok, alapanyaga egy régi fehér pólóm. Ahelyett, hogy portörlőként végezte volna, pólófonalat készítettem belőle és újjá horgoltam. Rugalmas, nem törik össze, ha leesik a polcról, és kimoshatom, ha bekoszolódik, hisz 100% pamut.

Segítség pólófonal horgoláshoz: klikk ide.

floppy_ceruzatarto_alanature.jpg

Ceruzatartó floppylemezekből. Te is tárolsz még néhány lemezt a fiók mélyén? Itt az idő, hogy átalakuljanak! Hálás kis tároló, sok irodaszert elnyel, számítógépasztalon kifejezetten jól mutat.

Bármit is készítesz, akkor lesz igazán értelme, ha a megújult dologra valóban szükség van a háztartásban. Én már régóta szerettem volna egy normális ceruzatartót, és épp a fürdőszoba polcán elférő kosárkákat, amik nem törnek össze, ha a gyerekek véletlenül leverik őket. Ezek a tárgyak kedvesebbek nekem, mintha a boltban találtam volna rájuk, úgyhogy megérte foglalkozni velük!

A bejegyzés trackback címe:

https://alanature.blog.hu/api/trackback/id/tr358048684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása