Otthon is, távol is, kívül is, belül is: természetes, egészséges környezet

A'la Nature

A'la Nature

Az apró hibák szerethetőségéről

2015. augusztus 11. - A la Nature

Észrevettem a dolgaimon, hogy ha van rajta egy apró tökéletlenség, úgy alig észrevehetően, amit csak egyedül én tudok, akkor könnyebben szeretem meg, mint egy hibátlan, ám tucatjával megismételhető terméket. A hibácska egyedivé varázsolja, talán még történetet is mesél róla, de a használhatóságán nem esik csorba. Tavasz végén a szegedi Hídi vásárban nagy szél kerekedett, ami felborította az egyik árus kézzel festett fémbögre tartóját. Valamivel később éppen ilyen zománcos bögréket vadásztam a gyerekeknek ajándékba, és rátaláltam erre a pavilonra, ahol már összeszedetten, dobozkákban lehetett válogatni a kissé megsérült remekművek közül, persze az eredeti ár töredékéért. Rögtön megmentettem magunknak közülük, mit sem számít a tökéletlenségük, ami olyan apró, hogy a gyerekeknek fel sem tűnt, én pedig boldog voltam a jó vásárral. A bögrék kedvesek nekem azóta is. Egy másik árusnál vehettem volna az olcsóbb, ugyanarra használható kínai testvéreiből is, amire sorozatgyártásban nyomtattak képeket, de a mögöttes munka tudata abszolút győztesként hozta ki a kézzel pingált mintákat.

Aki már készített saját kezűleg tárgyakat, tudja, hogy a tökéletlenség természetes velejárója az alkotási folyamatnak, sohasem lesz két egyforma darab, bármennyire feszülünk is neki. A kézműves termékek népszerűsége nem éppen ebben rejlik? Hisz senki más nem fogja tudni elmondani magáról, hogy rendelkezik egy ugyanolyannal. Az alkotó szíve-lelke tükröződik minden darabon, felemelő érzés ránézni, a tárgyak az ember szárnyaló fantáziájáról, tehetségéről, kézügyességéről mesélnek, kedvet adnak, ösztönöznek, szépségükkel lenyűgöznek. Szerencsés, aki maga is létre tud hozni tárgyakat, ezek a saját készítésű apróságok igazi értékek, amit nehéz volna számszerűsíteni, mert a puszta anyaguknál, a befektetett munkaóráknál sokkal többet jelentenek. A legszebb ajándékok.

Ezúttal is mindenkit ösztönzök, hogy készítsen maga olyan tárgyat, amit szeretne, mert nem csak az eredményre lehet majd büszke, hanem a folyamat örömét, a valamiben elmélyülés érzését is átélheti.

A bejegyzés trackback címe:

https://alanature.blog.hu/api/trackback/id/tr287699966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása