Otthon is, távol is, kívül is, belül is: természetes, egészséges környezet

A'la Nature

A'la Nature

Adventi koszorú a természet alapanyagaiból

Így készült:

2016. november 27. - A la Nature

A végeredménnyel kezdem, hátha kedvet kaptok elkészíteni!

img_20161127_174319.jpg

 

Készíts koszorú alapot saját gyűjtésű ágakból! A képre kattintva lépésenként mutatom, hogyan.

Amire szükséged van:

  • gallyak, kisebb ágak (az enyémeket bükk erdőben gyűjtötte a család)
  • metszőolló
  • ragasztópisztoly, ragasztórúd
  • drót (ideális esetben barna, az enyém zöld, de így sem feltűnő)
  • drótvágó

Vastagabb ágakból alakíts ki egy kör formához közelítő sokszöget. Ha stabil és megfelelő méretű, ragaszd egymásra a végeket. Száradás után drótozd is össze őket, hogy biztos alapot adjon. Körben haladva ragassz annyi egyre vékonyabb ágat az alapra, hogy egy mutatós koszorú váljon belőle.

Díszítés képekben:

Kellékek:

  • fenyőág (minél kevésbé szúrós, annál élvezetesebb a díszítés)
  • 4 db gyertya (itt: méhviasz lapokból feltekerve)
  • 4 db gyertyatüske
  • szárított narancskarikák
  • fahéjrudak
  • mehogni termés szeletek (vagy bármilyen száraz termés)
  • tobozok
  • török mogyoró
  • szalagok
  • apró arany díszek (itt: csomagolópapírból hajtogatott csillagok)
  • drót, drótvágó, kisebb fogó

A díszeket már nem ragasztóval rögzítettem, hanem drótoztam (hogy a koszorú alapot legközelebb is felhasználhassam). Több díszt készítettem elő, mint amire végül szükség volt, nem baj, ha van miből válogatni díszítés közben. Elsőként kisebb fenyőág darabokat rögzítettem az ágkoszorúra. A sűrűbben fenyővel borított részt szántam az utolsó gyertya helyének, ezért ide karácsonyi mintájú szalagból és pici tobozokból masnit is erősítettem, hogy kiemelkedjen a többi közül. Helyére drótoztam a gyertyatüskéket, mindegyikre egy-egy narancskarikát tettem gyertyaalátétnek. Tobozokat és török mogyorót szereltem fel a gyertyák mellé. Utoljára fahéjrudak 1-1 kötegét tűztem a köztes helyekre, ezekre már ragasztóval rögzítettem az ötszög alakú mehogni termés szeleteket. Helyükre tettem a gyertyákat (amik ünnepélyesen aranyszalag masnit kaptak), és utolsó simításként néhány arany papírcsillagot tűztem a koszorúra egy kis csillogás kedvéért.

Az esti vacsora már az első gyertya fényénél zárult.

A bejegyzés trackback címe:

https://alanature.blog.hu/api/trackback/id/tr1012004998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása